måndag 23 juli 2007

Världens bästa syster

Måste i sanning vara jag! Idag efter en otroligt horibelt slitsam jobbdag (ehhh... ok inte så jätte kanske, men jag var trött i vart fall!) åkte jag till min kära syster yster och hjälpte henne med följande:

  • Bakade muffins med fetaost och grönsaker
  • Bakade två chokladtårtor
  • Gjorde tonfiskröra
  • Gjorde en enorm ostpaj
  • + Satte in i diskmaskinen (inte att förglömma)
Detta gjorde jag trotts att:

  • Systern i egen hög person låste ute mig i förrgår så att jag fick leta reda på ett annat ställe att spendera min fyratimmarsrast på... tur för henne att jag hittade ett, annars hade jag varit is nu (kanske).
I övrigt rullar livet på, uppenbarligen för snart är det augusti och jag fattar inte hur det gick till. Jag förstår inte heller hur det kan finnas så mycket vatten i himmelen och hur allt vatten som uppenbarligen finns där uppe kan hamna på ett enda litet, jätte litet land. Och jag förstår inte heller hur en syster kan låsa ute världens bästa syster och som ursäkt säga; Hoppsan!
Hmmmm...

1 kommentar:

Evelina sa...

Å ja...pyttsan. Jag sa faktiskt förlåt också. INTE att förglömma. Ska du hålla det där emot mig hela livet eller... isåfall kan jag ju bara passa på att nämna att du glömde bäda sängen i morse... ;-) OCH att jag offentligt hedrat dig på min blogg

PÖSS PÅ DEJ DU!!!
/Sister ister