torsdag 26 juli 2007

Dagens små glädjeämnen

Idag har jag återigen tillbringat en dag på jobbet (det är något jag roar mig med då och då). Och efter det en stund hemma.
Idag är jag glad för att:
  • Jag bara försov mig en halvtimma.
  • Det inte körde två pensionärer i 50 före mig på vägen till jobbet.
  • Jag bara behövde göra om mannagrynsgröten en gång (tips; använd visp med en gång nästa gång Denise).
  • Jag kom i tid till ett av mina morgonbesök.
  • Jag lyckades med bedriften att duscha en hel tant + BARA mina fötter och inte något mer...
  • Jag inte blev redlöst tokig på världens knöligaste, knepigaste och säkerligen bredaste säng.
  • Jag inte klämde fingrarna i en endaste rullstol.
  • Jag har så enormt välbyggda armmuskler att jag utan svårigheter (hmmm...) lyckades lyfta en rullstol med en arm (ja ja, ok två då... och ett ben...).
  • Jag av någon märklig annledning fick en liten gumma att skratta hejdlöst.
  • Jag har underbart härliga arbetskamrater.
  • Jag kom ihåg allt jag skulle komma ihåg och kom ihåg att skriva lappar om allt som skulle kommas ihåg.
  • Jag bara behövde stanna på jobbet en timma extra, inte två eller tre.
  • Det inte stod en fet timmerbil tvärsöver vägen på vägen hem.
  • Jag får sova hos syster imorgon samt att hon har lovat att komma ihåg att inte glömma nyckeln.
  • Jag har fått skratta tills jag grät åt min bästaste vänns dagliga äventyr med en sillburk.
  • Båda mina ögonlock fortfarande fungerar som de ska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid roligt att få glädja någon sötis!

Anonym sa...

Jaha, nu är det likadant på er "reseblogg" som på linas sida - jag kan inte skriva någon kommentar. Vad är det frågan om??? Det funkar ju på denna så lätt och bra... Ville bara säga att det väl är dags för ett nytt inlägg på resebloggen. Något nytt som hänt? Har planerna gått något framåt kanske?

Anonym sa...

hoho... skriiiv!!! jag väntar!