söndag 8 juli 2007

Bröllop

På allmän begäran från Kermit the Frog kommer här en uppdatering från gårdagen då jag var på bröllop!!!
Så, då kör vi då. Pang på rödbetan!
Gick och la mig försent kvällen innan (som vanligt) och gick upp för tidigt på morgonen (som vanligt... får ta en grundligare redogörelse över mina knepiga sömnvanor en annan gång...).
Rakade benen, åt frukost, gick omkring och var förvirrad ett tag och skrotade i allmänhet.
Kom sedan på att ingen bröllopspressent var inslagen och inget kort skrivet. Gjorde således vad jag var tvungen att göra (slog in pressenten och fixade ett kort alltså). Använde mig av "man tager vad man haver" metoden och blev riktigt nöjd med resultatet (mor blev dock inte lika nöjd då hennes tygrosor råkade försvinna ur hennes ägo, men höll god min då det ju faktiskt var för en god sak).


Gick sedan och skrotade en stund till och var förvirrad. Slängde ner halva mitt bohag i en väska. Kom på att det nog vore på sin plats att sjunga upp lite när man ska sjunga på vigseln. Gjorde några små yl i hallen, hoppade sedan in i bilen och styrde kosan mot Matilda för att göra mig vacker (glömde inget hemma på skohyllan!).
Tillbringade en timma på en pinnstol med Matida och locktången. Lyckades fixa hår, smink och påklädning utan större missöden. Fick dock rädda läppglanset från glupska Matilda (de borde inte göra läppglans med godisdoft, kan vara förvirrande för vissa).



Blev tillslut riktigt skitsnygg. Fällde upp paraplyet, vadade ut till bilen och körde till Lindome Kyrka.


Blev ofrivilligt nervös i bilen och började lukta ofrivilligt illa i armhålorna, hade ingen deodorant i väskan, ingen våtservett, inte ens ett doftljus. Inget annat råd än att gilla läget som min värsta fiende Thomas Ledin INTE så vackert sjunger.
Vrålade med i Carolas "Gloria" tillsammans med Matilda och gick sedan in i kyrkan och övade min sång.
Beskådade en underbart vacker vigsel och ett underbart vackert brudpar, sjöng en sång och slutade svettas.
Åkte till motagningen där det serverades champange och "tilltugg". Jag körde.
Hade trevlligt och ont i fötterna. Tittade på när brudparet dansade brudvals och fattade ett beslut; Jag ska ockå dansa på mitt bröllop.
Bad Matilda skära en liten bit tårta åt mig. Åt en enorm bit tårta, hade trevligt och ont i fötterna en stund till. Vadade ut till bilen. Hittade hela vägen hem.
Skor hade jag på mig (för er som undrade). Höga, svarta, snygga, inte på rea...



P.S. Hade för låg smärtgräns och för små öronhål för träpinneörhängena så jag fick nöja mig med ett par i silver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

LOVE YOU!!! Måste svälja alla gapskratt för klockan är halv två på natten och barnen sover och jag vill inte väcka den björn.... ja du vet... Sen vill jag se ALLA kort när jag kommer hem OCH din klänning.

Pöss

Anonym sa...

hahaha!! doftljus???Och ja du körde.. jag vet någon som inte gjorde det..
Du är grym på att skriva, vet du det? Det är verkigen roligt att läsa din blogg! Kram