tisdag 3 juli 2007

Lättpåverkad

Jag är så förfärligt genomtrött på detta eviga regnande! Jag blir trött, oinspirerad och vill inte alls gå till jobbet. Vill bara krypa ner under mitt gosiga täcke, dra på mig ett par raggsockar, titta på en film, läsa en bok, lyssna på min nya favoritlåt (det är bra med vänner som förser en med bra musik ibland! Man tackar och tar emot.) och dricka te. Men det kan jag inte för jag måste gå till jobbet och det kommer, ve o fasa, göra mig blöt och frusen och jag kommer längta efter det där täcket hela dagen...
Dessutom står jag idag inför den stora och svåra utmaningen att inhandla ett par finskor till bröllopet. Ni som känner mig vet att detta inte är det lättaste. Inte för kräsna mig som också lider av grov beslutsångest! Men det måste göras, kan ju inte gärna komma barfota, i alla fall inte om vädret inte tänker ändra på sig tills på lördag. Tänker det fortsätta så här skulle jag kanske i och för sig kunna ha mina oranga crocs... nähä, inte det. Då finns det alltså inget annat råd än att bege sig till Visko efter jobbet. Japp det är dagens plan, sen ska jag hem till mitt täcke...

Inga kommentarer: