onsdag 25 juli 2007

Inte äckligt...

Jag har bakat blåbärsmuffins. Dom smakar faktiskt helt ok för er som inte trodde att jag kunde baka...
Jag tänkte dessutom vara så vänlig och dela med mig av receptet, varsågoda!

Blåbärsmuffins med vit choklad
ca 20 st.

6 dl vetemjöl + 2 msk att blanda med blåbären
4 tsk bakpulver
3 dl flytande mar
garin
3 dl socker
4 ägg
1 dl lemon curd
200 g grovhackad vit choklad
5 dl blåbär

Do it:
Sätt ugnen på 200°. Rör ihop vetemjö
l, bakpulver och socker.
Tillsätt flytande margarin, ägg och lemon curd. Blanda.
Vänd ner grovhackad vit choklad och blåbären blandade med 2 msk mjöl.
Fördela i stora muffinsformar.
Tillaga i mitten av ugnen i
15-20 min.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Och när kommer du hit med några så jag får smaka? Själv ska jag nu gå och sätta i mig en ansenligt stor bit med chokladtårta och vispgrädde. Bra för själen en sån här mulen dag...

Anonym sa...

smarrigt! ska du bjussa på jobbet? kram kram

Anonym sa...

Klart jag ska bjussa på jobbet!
Och sister ister, om jag får chokladtårta av dej får du muffins av mig... låter som ett jättebra och onyttigt byte tycker jag!

Anonym sa...

va synd att vi inte jobbar på samma jobb då.. men blir det några över så är du välkommen till dina kollegor i horred. Har du varit ute och plockat blåbär? Vi skulle ju ut och göra det, vem vet vi kanske dessutom hittar mer än två och en halv kantarell!