lördag 19 april 2008

Underhållning på hög nivå

Påväg hem från Australien (ja, jag är hemma nu) hade vi den stora äran att spendera alldeles för många timmar på Frankfurts flygplats. Efter att ha shoppat upp oss på diverse vätskor och choklad i taxfreen samt spisat en våffla, en kaffe och en juice för 130 kronor, fanns det inte så fasligt mycket mer ta sig för. Men man har det så kul som man gör sig, och lite dans höjer ju alltid stämmningen... På med ipodarna och Simon Wrights enormt dansvänliga "Move Baby".
Jepp, och sedan kan ni ju gissa vad vi hade för oss... har ju redan sagt att dans alltid höjer stämmningen och att man helt enkelt inte klarar av att stå still till "Move Baby". Så vi dansade...
När vi råkade kasta ett öga ut genom fönstret märkte vi att vi tjänade som underhållning åt 10 "flygplats arbetare". De stod vackert uppradade och beskådade två dansande svenskor.
Eftersom man bör leva efter inställningen att det är alltid roligt om man kan glädja sina medmänniskor, fortsatte vi vår föreställning. Fick dock sluta när det kom en dam och ville ställa frågor till mig om automobiler, och eftersom det alltid är roligt att glädja sina medmänniskor svarade jag vackert. Vill dock passa på att rätta ett av mina svar; Vi har en Honda, inte en Hundai... jag ber så mycket om ursäkt automobil damen. Hoppas du läser detta...

1 kommentar:

Evelina sa...

Ja det låter väl precis som dig :-)
Fortsätt ploppsa in inlägg här nu!

Kramis