onsdag 23 april 2008

"Det finns mycket som är lätt att slå sönder"

Ringde Marks Bostad idag för att förhöra mig lite om min kommande lägenhet. Det visade sig att det fanns en del att göra åt den (dock inte det jag hade velat såklart). Huvudproblemet var visst dörrarna... varför?
Jo nu ska ni få höra kära vänner. Det var visst stora hål i dörrarna enligt besiktnings gubben.
Jag blev lite smått perplex över denna information och yttrade något liknande detta;
- Men hur i hela fridens namn lyckas man ha sönder...
Varpå besiktnings mannen svarar helt kolugnt och som om det var den naturligaste sak i världen;
- Är man lite arg finns det mycket som är lätt att slå sönder!

Hmmm... jo, det är ju sant. Smartare är väl dock att skaffa sig en sandsäck kanske, bara en tanke...
I vilket fall känner jag mig inte helt orosfri över ämmnet min "nya" lägenhet längre. Känner att jag borde pallra mig dit omgående och ta mig en titt. Måste bara få tag på filuren som bor där först, verkar inte vara det lättaste nämligen. Och om/när jag nu får tag på männskan, vågar jag mig verkligen dit ensam? Tänk om humöret inte är på topp och jag blir misstagen för en dörr...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, gå inte dit själv. Ta med dig en bodyguard, du kan få låna Tobias om du vill, han är ju stor och stark och kan se väldigt skräckinjagande ut om han tar på sig sina arga ögon;)

Evelina sa...

Vissa har ju mer speciella hobbys än andra....