fredag 28 september 2007

Torkade jordgubbar, bromsklossar och Peter Jihdes rumpa

Idag hade min kära mor varit i affären och kom bland annat hem med en sådan där påse som man stoppar ner naturgodis i. Lycka i mitt hjärta! Någon var nämligen både sugen och smått hungrig och då stoppar man mer än gärna i sig lite wasabinötter. I vår familj är vi smått förtjusta i wasabinötter så att det skulle finnas just wasabinötter i påsen var det ingen tvekan om, bara det att jag hade fel, fel, fel om innehållet. Där fanns inte en enda wasabidoppad nöt, bara en massa torkad frukt, närmare bestämt jordgubbar. Torkade jordgubbar... vem äter torkade jordgubbar? (uppenbarligen min mor). Vem kommer på att torka jordgubbar? (uppenbarligen naturgodisnissarna). Jag blev givetvis smått brydd över innehållet i påsen och ställde således mamma mot väggen. Vad tänkte hon egentligen när hon plockade ner torkad frukt i en wasabinötspåse? Hon påstod att hon hade blivit sugen... Jag har mycket svårt att förstå detta...
I vilket fall, vad jag ville ha sagt var att torkade jordgubbar smakar inget vidare. Så om ni hittills har jobbat på att undvika just sådana rekomenderar jag att ni fortsätter med det.
I övrigt har jag tillbringat dagen på mitt underbara jobb och nån timma på statoils parkering i Borås. Med andra ord är min kära, älskade bil på skrotstigen igen. Det var visst nått med bromsklossar. Väl hemma kikade jag lite på idol och upptäckte således att Peter Jihde (varför han var med i idol är en mycket bra fråga som någon gärna får besvara) har en ganska väl tilltagen bakdel eller så är det något väldigt fuffens med vår tv.
Jepp, ännu en dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Thank you darling för at du gjorde min grå morgon lite lättare. Du är wunderbar!!!
(Alltså torkade jordgubbar? Jag fattar inte heller. Tacka vetja wasabinötter!)

Love you!
/sis