söndag 2 september 2007

Martin har tittat på naturprogram... igen...

Denna gången hade det visst handlat om Australien och denna "öns" otrevligaste djur. Alltså har han ägnat dagens kvällsmatstund (som ju skulle vara mysig och trevlig) åt att upplysa mig om att jag troligen kommer avlida inom loppet av ett halvår. Tillslut var jag tvungen att avlägsna mig från matbordet, jag kännde nämligen att vissa tvivel angående annalkande resa började fara runt i huvudet på mig... och detta ska inte tillåtas. Så jag gick och parkerade mig framför min kära dator istället, men vem följer då inte efter och föreslår; "du kan ju söka på redback spindeln... du borde nog kolla upp det där lite så du känner igen den när du ser den..."
Aaaargh!!!!! Som om jag inte blivit upplyst tillräckligt. Jag har fått veta att man blir förlamad i hjärtat och lungorna av stingers och dör på två minuter (Martin säger; "Så man hinner ju aldrig komma till sjukhuset...). Att det även finns jättesmå stingers som man inte kan se och som är lika farliga som de stora. Att redback spindeln (som ju givetvis är ganska superfarlig) är typ stor som en tumnagel och gillar att bo i hus och i skor (Martin säger; "Alltså det kommer finnas såna på alla ställen där du bor, och inte bara en! Hundratals! För de förökar sig jättefort). Att det finns en dödligt farlig "handstor" spindel (Martin säger; "Den blir man bara stucken av en gång...). Att det finns någon slags livsfarlig huggormsvariant. M.m, m.m, m.m.
Jag säger; "Martin, SLUTA TITTA PÅ NATURPROGRAM!"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med. SLUTA MARTIN!!!
Var inte orolig denise, det kommer gå som en dans för oss.

Anonym sa...

Jo jag vet... men det är som en skada han har... oreparerbar. Det där med djurprogrammen alltså...
I´m sorry å era vägnar, men tänk på mig... varför tror du aldrig jag åker någonstans?!

Tbird sa...

Jag tror Martin fortfarande bearbetar sin hemska "kackerlacka- i-strumpan-incident" från Turkiet... Fråga honom om detta... erbjud lite terapi också ;-)