måndag 17 september 2007

Är huvet dumt får kroppen lida...

Jag mår såååå illa. Blä! Verkligen verkligen jätte illa. Och jag har BARA mig själv att skylla för man behöver verkligen inte äta åtta kakor på en dag. Ja, ni läste rätt, åtta! ÅTTA! Hallå! Denise! Vart i hela fridens namn tog ditt förnuft vägen? Jag måste ha tappat det i den första kakburken jag var och rotade i idag...
Varför gör jag såhär? Jo, för att jag jobbar i hemtjänsten och intalar mig själv att jag inte har något annat val när tanterna vill bjuda på kakor... och (ok, jag erkänner) för att jag är så pinsamt svag för hembakta kakor (och alla andra kakor också...)
Jag måste göra något åt det här (läs; jag måste sluta äta åtta kakor per dag). Hmmm... det där lät väldigt bekant, undrar just om jag har sagt det till mig själv innan? Jepp, det har jag nu när jag tänker efter. Detta betyder alltså att jag har misslyckats med det IGEN! Att jag aldrig lär mig att min arma mage inte uppskattar "åtta kakor per dag" dieten.
Nu kräver jag skärpning! (Det där lät som sagt bekant...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kakmonster där!! Jag känner bara igen mig allt för väl. Bara tre veckor kvar sen är det slut med det!! Då är dt diciplin och hård diciplin som gäller!Kram

Anonym sa...

I Australien har de nog inga kakor. Det är ju så långt bort så de har nog inte uppfunnit det där än. ;-) Tur för dig!

Krams

Tbird sa...

Hahaa, amatör... 8 kakor äter jag när jag värmer upp... 28 kakor det hade varit något de... När jag gick på gymnasiet åt vi ibland ett helt rör med Singolakex istället för lunch...